ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
19. 12. 2023

KEO4 1.12.10 – Mzdy

  • Vytvořili jsme nové parametry měsíční, platné od ledna 2024, v nichž jsou některé doposud známé parametrické změny pro následující rok. Konkrétně se jedná o výši minimální mzdy, redukční hranice pro výpočet náhrad při dočasné pracovní neschopnosti, novou hodnotu pro odvod sociálního pojištění za zaměstnance, hodnotu maximálního vyměřovacího základu sociálního pojištění, hranici pro odvod zvýšené sazby daně a další. Zbývající úpravy parametrů budou součástí lednové verze programu.
  • Upravili jsme číselník zaručené mzdy. Kromě první a druhé platové třídy, pro které platí nová hodnota mzdy minimální, tedy 18 900 Kč, došlo k navýšení ještě ve třídách 3., 4. (19 500 Kč), 5., 6. (21 300 Kč) a 15., 16. (37 800 Kč).
  • Ošetřili jsme číselník slev na dani v souvislosti se změnami, které vycházejí z konsolidačního balíčku. Ukončili jsme ke konci roku 2023 slevu za umístění dítěte (tzv. školkovné), slevu na studenta a slevu za uhrazené příspěvky na odbory (v rámci ročního zúčtování daně za rok 2023 bude možné tyto slevy ještě zohlednit).
  • Upravili jsme formulář osobní karty tak, aby počínaje obdobím 1/2024 nešlo evidovat slevu na studenta. Ta totiž byla ke konci roku 2023 zrušena a proto jí nejde v měsíčním zpracování (ani v rámci ročního zúčtování daně počínaje rokem 2024) zohlednit.
  • Kontrolu na to, že u dohod konaných mimo pracovní poměr (DPP, DPČ) odpovídá počet hodin v harmonogramu počtu hodin v měsíční odměně, jsme předělali na kontrolu nepropustnou (tedy pokud tyto dvě hodnoty nebudou u jedné dohody stejné, neproběhne nad pracovním vztahem výpočet mzdy). To z toho důvodu, že počet hodin nově bude zohledněn při výpočtu nároku na dovolenou a je tedy nezbytné, aby u jednoho pracovního vztahu figurovala na obou místech tatáž hodnota.
  • K typům pracovních vztahů "Pracovní poměr", "Dohoda o provedení práce" a "Dohoda o pracovní činnosti" jsme přidali pod tlačítko "Tisk" novou šablonu "Informační povinnost". Obsah této šablony vychází ze vzorů zveřejněných Ministerstvem práce a sociálních věcí a je třeba vždy upravit, aby vyhovoval konkrétní organizaci, konkrétnímu pracovnímu vztahu.  Vlastní variantu šablony si připravíte v nabídce "Šablony" vytvořením kopie šablony distribuční a její úpravou.