ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
20. 6. 2022

KEO4 1.10.1 – Účetnictví

  • Rozpočet – v nabídkách, kde se prohlíží rozpočet - Střednědobý výhled, Rozpočet seskupený, Rozpočet podrobný, Rozpočet (plán) – jsme přidali nahoru nástrojovou lištu. Přesunuli jsme sem jednotlivé akce a přidali ikonku s budíkem (historie), kde lze prohlížet kdo a kdy rozpočet schvaloval, příp. otevíral schválený rozpočet.
  • Přidali jsme novou sestavu UR016 Běžné a kapitálové výdaje dle oddílů.
  • Sestava UC003 Opis deníku – pravý panel – do „Součtování“ jsme přidali možnost sčítat částky v sestavě za dokladovou řadu.
  • Sestava UC010 Přehled pohybů a stavů na účtech za období – v pravém panelu jsme umožnili tisknout zároveň poznámku i partnera (dříve šlo buď jedno, nebo druhé).
  • Menu Importy – nyní se přímo ve stromu zobrazí číslíčko s počtem dokladů, které čekají na import do účetnictví.
  • Doklady (došlé) – vylepšili jsme akci Nový doklad z.../ Ze Spisové služby. Nově můžete dokument vyhledat našeptáváním nebo výběrem přes tlačítko tři tečky...
  • Parametry / Základní / Výkazy – umožnili jsme nastavit název souboru pro vytvářené výkazy. Využijete tam, kde po vás požadují při zasílání výkazů e-mailem, aby měl název souboru (PDF, XML) specifický název (např. obsahoval IČO organizace).
  • Do automatických operací, ceníků a šablon dokladů jsme přidali pro sloupec „Částka“ nastavit novou možnost "Celková částka + daň". Využije se u přenesené daňové povinnosti.
  • Ceník pro banku a pokladnu – při pořízení nového ceníku se nyní automaticky zkopíruje vyplněné políčko „Název“ do políčka „Poznámka“.
  • Na formuláře všech došlých dokladů jsme přidali políčko „Účet plátce“. Při pořízení nového dokladu se převezme z parametrů (Parametry / Základní / Příkazy k úhradě) a lze jej v případě potřeby změnit.
  • Doklady – v přehledu dokladů jsme upravili rychlý filtr „Partner“: nově lze přímo psaním napsat třeba část partnera. Např. Když zadáte „kov“, vyfiltrují se vám všechna kovářství, kovovýroby apod.
  • Doklady / záložka Dokumenty – do nástrojové lišty jsme přidali tlačítko „Uložit na disk“, které funguje jako hromadná akce (zaškrtnete dokumenty a hromadně uložíte na disk).
  • Výkaz Schvalování účetní závěrky – osoby rozhodující o schválení se nyní vytisknou do sestavy tak, jak jsou seřazeny na formuláři.
  • Vydané faktury / Tisk – přidali jsme kontrolu, aby vytvořená faktura (soubor) nebyla větší, než 200 kB. Pokud vám vyskočí hláška, nejspíš máte v šabloně pro vydanou fakturu příliš velký obrázek loga. Prosím upravte si šablonu vydané faktury – vložte logo menší velikosti – aby vytvářené soubory neměly vyšší velikost, než je 200 kB.
    Jak zmenšit logo: Nabídka Účetnictví / Šablony / v prostřední části okna dvojklik na vaší šabloně vydané faktury / tlačítko „Upravit“. Šablona se otevře v LibreOffice Writer, klikněte na logo pravým tlačítkem myši a z kontextového menu vyberte „Komprimovat…“ a „OK“. Zavřete LibreOffice Writer a klikněte na „Uložit“.
  • Doklad / Detail / Dokumenty / Nový – přidali jsme kontrolu a limit pro vkládání souborů; nově nelze vložit dokument větší, než 600 kB.