- Účetnictví
KEO-W - zajímavé novinky a funkce
Vypichujeme zde některé zajímavé novinky a vlastnosti systému KEO-W.
Chcete otevřít sestavu ve Wordu?
Klikněte na sestavě pravým tlačítkem myši a zvolte "Propojení programů Office".
Chcete přenést zobrazená data do Excelu? (pro pokročilé)
Napravo od mřížky se zobrazenými daty označte záznamy, které chcete přenést. Pokud chcete přenést vše, stiskněte Ctrl+A. Zkopírujte označený obsah do schránky pomocí Ctrl+C a do Excelu vložte pomocí Ctrl+V.
Doplnit částku (vyrovnat doklad) na *
Tato funkce je užitečná pro případy, kdy účtujete ručně bez pomoci automatických operací. Pokud chcete právě pořizovaný doklad vyrovnat a nechcete částku znovu opisovat, stiskněte klávesu *. Funguje i pro víceřádkové doklady.
F7-Šablony
Původní agenda pro pokladnu, tzv. "Nákup/prodej", byla upravena a nyní je umožněno používat připravené šablony i v bance.
Poplatky a Ostatní příjmy - Hromadné pořízení
Obsluha vybere existující poplatek, který se vezme jako šablona a provede se vygenerování vybraného poplatku pro libovolný počet vybraných poplatníků.
Poplatky - Evidence sestavy
Do poplatků na záložku Evidence jsme přidali tisk přehledů.
DPH - ruční opravy
Pokud potřebujete ručně opravit období v DPH, otevřete formulář DPH - Prohlížení a stiskněte tlačítko Editace. Pro zobrazení jiného období použijte tlačítko Filtr.
Zaúčtování na přelomu účetního období
Přelomem účetního období rozumíme období před měsíční uzávěrkou, kdy se pořizuje do starého i nového měsíce. Nastavení účetního období se provede pomocí pracovního účetního období. Nyní se období zobrazuje přehledně přímo v účetní větě:
Pokud si obsluha na přelomu účetního období nastaví chybně pracovní období a pořídí zaúčtování do chybného období, je připravena opravná funkce pro přesun zaúčtování mezi neuzavřenými obdobími - tlačítko "Přenést do jiného období" najdete při účtování předpisu v prvotním dokladu i při účtování platby v bance a pokladně.
Pořízení účtování - zobrazit deník
Přímo při pořízení zaúčtování (v prvotním dokladu, v bance nebo pokladně) si můžete "odskočit" a zobrazit si celý účetní deník: tlačítko "Účetní deník.
Funkce "vrátit Storno"
Správci systému je umožněno vrátit omylem vystornovaný prvotní doklad. Zaúčtování a DPH je třeba opravit ručně.
Hlavně pozor na to, zda není prvotní doklad vygenerovaný z Poplatků nebo Ostatních příjmů. Pokud je, vrátit storno nelze, protože není možné obnovit vazbu na stornovaný poplatek. Při Stornu se poplatek vrátil zpátky do "Evidence" a v těchto případech (kdy je třeba vrátit Storno) je tedy nutné opravit doklad v agendě Poplatky nebo Ostatní příjmy.
Podpisové vzory pro příjmový i výdajový pokladní doklad
Každý si může upravit podpisové vzory na pokladní doklady dle požadavků auditora.