ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc

Obecný postup při alokaci chyby

Pokud se vyskytnou problémy při provozování úlohy a není stanoven jiný postup řešení problému, použijte prosím následující postup. Tento postup nemusí nutně vést k tomu, že chybu odstraníte. Spíše jde o to chybu co nejpřesněji popsat. Což samo o sobě často vede k jejímu vyřešení.

  • Sledujte četnost výskytu chyby a její pravidelnost.
    • Pokud chyba nastává pokaždé někde jinde, resp. se opakuje stejná hláška ale na různých souborech, je pravděpodobnější, že problém je někde v nastavení op. systému, síťového prostředí, hardware, ovladače apod.
    • Pokud chyba nastává stále na stejném místě, jde pravděpodobně o chybu v úloze, v datech, v PC FANDu.
  • Při ověřování okolností, za kterých chyba nastává, je vhodné odstranit (dočasně vypnout) všechny nadstandardní programy, rezidenty, utility, drivery apod. Typicky např. rezidentní části antivirů, rezidentní programy vůbec !. Po úpravě konfigurace systém restartovat.
  • Při podezření na chyby v indexových souborech nechat vygenerovat nové indexy. K tomu stačí ukončit úlohu, smazat pomocí nějakého manažeru soubory s příponou .X00 - samozřejmě v adresáři, kde jsou datové soubory úlohy uloženy. Úlohu znovu spustit a občas počkat na indexování souboru.
  • Při podezření na chybu v úloze (nebo FANDu), to jest když je chyba opakovatelně navoditelná, zkusíme chybu z úlohy " vyseparovat". Tím se myslí zjednodušit úlohu natolik, že zbude jen minimální kod a data, kdy lze ještě chybu navodit. Je celkem bežné, že při tomto postupu chyba sama "vyplave". Pokud nikoliv, je alespoň k dispozici přesný popis chyby a je na čase kontaktovat hotline, případně poslat (disketa, Email) příklad s popisem chybného chování na hotline.
  • Také je na místě ověřit přenositelnost chyby na jiné verze op. systémů, nebo i na jiný PC se stejným systémem. Typicky to platí o Windows.