Konec komunikace s CSÚIS starým způsobem
Blíží se konec přechodného období (od 1. 7. 2024 do 31. 12. 2024) pro odesílání výkazů starým způsobem.
Je nutné pro každou zodpovědnou osobu co nejdříve zaregistrovat komerční klientský certifikát na Portále CSÚIS.
Návod na registraci zodpovědných osob je uveden na konci článku.
Po ukončení přechodného období nebude možné se přihlásit pomocí přihlašovacích údajů „jméno a heslo“ a všem zodpovědným osobám bude toto přihlášení od 1. 1. 2025 automaticky zrušeno.
Již nyní lze z CSÚIS komunikovat novým způsobem v programu ALIS-ÚIS. Pro nový způsob odesílání výkazů je zapotřebí nastavit parametry. Pro nastavení neváhejte kontaktovat vašeho obchodního zástupce.
Nastavení ALIS-ÚIS pro nový způsob odesílání výkazů na CSÚIS
1. V programu ALIS-ÚIS klikněte na nabídku Nástroje / Nastavení / Zodpovědná osoba – naplňte nový údaj ID zodpovědné osoby přidělené MF ČR.
2. V nabídce Nástroje / Nastavení / Certifikáty / Přihlášení k webovým službám – přes tlačítko „Přidat“ načťěte komerční certifikát z vybraného úložiště.
Certifikát musí být označen jako aktivní. Po načtení certifikátu restartujte program ALIS-ÚIS.
3. V nabídce Nástroje / Nastavení / CSÚIS – nesmí být zaškrtnuto Používat testovací větev.
4. V nabídce Nástroje / Nastavení / Program / Odesílání - zaškrtnout parametr Použít certifikát k odesílání výkazů.
5. Po každé úpravě ve formuláři musíte pro uložení nových údajů stisknout tlačítko Použít.
6. Po pořízení všech nastavení je nutné program uzavřít a znovu otevřít.
Na stránkách MF ČR vyšla audiovizuální nahrávka k registraci zodpovědných osob na Portále CSÚIS: