Novinky v programech

Aktualizaci vydáváme minimálně jednou za měsíc. Přečtěte si, jaké novinky jsme připravili.

Služby na webu
15. 11. 2024

Služby na webu - 2.0.1.

Do administrace do parametrů "Služeb na webu" jsme doplnili možnost nastavit si účel platby pro poplatky z modulu Evidence hřbitovů. Tento účel platby se zobrazuje na stvrzence po úhradě. Nově jsou v pravém panelu vidět všechny nabídky i bez přihlášení přes "Identitu občana" a po kliknutí na jednu z nabídek vás vyzveme k přihlášení. K přihlášení můžete také využít tlačítko umístěné v hlavičce webu vpravo.
Přečíst
ALIS-ÚIS
25. 10. 2024

ALIS-ÚIS - 1.52

Provedli jsme úpravu adres pro odesílání výkazů dle informací MF ČR „Přechod státní správy na nové domény“.Adresy jsou nyní nastaveny na nové domény "gov.cz". Pokud byste potřebovali provést ruční změnu adresy pro odeslání výkazů, lze to nyní provést v nabídce Nástroje / Nastavení / Program / Odesílání a Inbox.
Přečíst
KEO4 Spisová služba
22. 10. 2024

Spisová služba - 1.13.5

Jmenný rejstříkV detailu subjektu se nyní vybírá právní forma u právnických a podnikajících fyzických osob z číselníku. Nově se též automaticky přebírá právní forma při ověření subjektu přes ARES nebo Základní registry.V detailu subjektu je nové zatržítko „Dostatečné údaje pro ztotožnění“. Zaškrtne se automaticky na základě údajů, které jsou u konkrétních subjektů vyplněné. Za údaje potřebné pro ztotožnění osoby ve jmenném rejstříku pro fyzické osoby se považují alespoň: jméno, příjmení, datum narození a adresa trvalého pobytu u fyzické osoby nebo identifikátor datové schránky. Za údaje potřebné pro ztotožnění osoby ve jmenném rejstříku pro právnické osoby se považují alespoň: název a právní forma u právnické osoby nebo IČO nebo identifikátor datové schránky. Za údaje potřebné pro ztotožnění osoby ve jmenném rejstříku pro podnikající fyzické osoby se považují alespoň: jméno, příjmení, datum narození, adresa sídla a právní forma nebo IČO nebo identifikátor datové schránky. Proto jsme i do detailu podnikající fyzické osoby přidali údaj o datu narození.Na základě identifikace dostatečných údajů pro ztotožnění ve jmenném rejstříku jsme upravili i podmínky pro zápis a kontrolu vícečetných záznamů. Z podmínek byl odstraněn e-mailový účet na základě nových změn v NSESSS. Jmenný rejstřík je nyní dostupný pouze pro ty uživatele, kteří mají platnou licenci „0201 KEO4 Spisová služba“. Při stahování notifikací ve jmenném rejstříku je třeba, aby i vlastník procesu měl platnou licenci „0201 KEO4 Spisová služba“. Pokud tomu tak nebude, zobrazí se v záhlaví modulu žlutý pruh s touto informací. Referent, Podatelna, SpisovnaPři vkládání subjektu k zásilce se nyní našeptává pouze ze subjektů ve jmenném rejstříku, které mají dostatečné údaje pro ztotožnění. V případě, že subjekt přes našeptávač nenaleznete, je možné jej vyhledat přes tři tečky přímo ve jmenném rejstříku. Upravili jsme detail datové zprávy v modulu Podatelna. Navíc jsme přidali informaci o adresátovi. Tato informace se hodí zejména v případě, že přijímáte na Podatelně datové zprávy z více datových schránek. Pro správce SSL jsme vyčlenili v modulu Referent samostatnou nabídku „Správce SSL“, kde vidí všechny dokumenty, spisy a typové spisy organizace a kde může upravovat některá chybně pořízená metadata. U žádostí o schválení v modulu Referent jsme změnili název nabídky „Moje žádosti“ na „Vystavené žádosti“ a přidali jsme nabídku „Vyřízené žádosti“, kde máte přehled o vámi schválených žádostech. Upravili jsme nabídky pro předávání Ukládacích jednotek do Spisovny. Funkcionalita se nemění. Název ukládací jednotky se změnil na Předání do spisovny „V ukládací jednotce“. Do této nabídky jsme přidali filtr na „Moje ukládací jednotky“. Nezařazené dokumenty, spisy a díly jsou v samostatné nabídce „Pro zařazení do ukládací jednotky“. V modulu Referent můžete v detailu vlastního dokumentu v záložce zásilky využít novou tiskovou sestavu „Potvrzení o převzetí (hromadně)“.
Přečíst
KEO4 Sklady
22. 10. 2024

Sklady - 1.13.5

Sestavy / Zásoby - přidali jsme novou sestavu SKL007 Stavy a pohyby na skladech - sumárně. Sestava může sloužit i jako podklad pro zaúčtování pro ty organizace, které nemají zapnutý parametr „Napojení na KEO4 Účetnictví - pohyby“. Při zrušení součtování za sklady se načtou počáteční stavy i pohyby za typ materiálové skupiny sumárně za všechny sklady. Číselníky / Materiálové skupiny - byl přidaný nový typ materiálové skupiny "Zboží v komisi". Slouží pro komisní prodej. Toto zboží není ve vlastnictví toho, kdo zboží v komisi prodává a vede se v podrozvahové evidenci. Do číselníku Druhy pohybů byl tento typ přidaný k pohybům 130 Nevyfakturovaný nákup, 131 Nevyfakturovaný nákup-vratka a 500 Prodej. Zaúčtování pohybu se musí načíst přes tlačítko "Převzít z distribučního číselníku".Nastavení prodeje v pokladně je stejné jako u ostatních typů materiálových skupin.
Přečíst
KEO4 Podpisová kniha
22. 10. 2024

Podpisová kniha - 1.13.5

Doplnili jsme novou možnost nastavit zastupování při schvalování žádostí. Toto nastavení umožní, aby se v nepřítomnosti schvalujícího mohla žádost schválit nebo zamítnout jinou pověřenou osobou. Jak to funguje:Při vystavování žádosti klikněte u údaje "Vyberte vzor" na tlačítko se třemi tečkami. Pokud žádný vzor nemáte pořízený, klikněte na tlačítko Nový a pořiďte jej. U existujícího vzoru otevřete jeho detail. Ve spodní části formuláře jsou schvalující osoby a pokud některá z osob má být zastupována, vyberte ji a klikněte na tlačítko "Nastavit zástup". Dále vyberte osobu nebo osoby, které budou schvalujícího zastupovat. Při vystavení žádosti se žádost odešle jak schvalujícímu, tak i osobám, které má nastavené jako zástup. Schválit žádost může pouze jeden z nich. Když jedna osoba jako první žádost schválí nebo zamítne, tak ostatním osobám po tomto vyřízení žádost zmizí.
Přečíst
KEO4 Účetnictví
22. 10. 2024

Účetnictví - 1.13.5

Do detailu bankovního výpisu jsme přidali novou záložku "Žádosti". Díky této nové akci můžete vystavit "Žádost o schválení" a bankovní výpis nechat schválit a elektronicky podepsat. Dokument, který se schvaluje a elektronicky podepisuje, je “UC201 Opis bankovního výpisu”. Vystavit nebo zrušit žádosti můžete i pomocí hromadné akce nad seznamem bankovních výpisů. Číselníky / Základní / Dokladové řady – do dokladové řady pro banku jsme doplnili možnost nastavit "Ukládání dokumentů".Do pohledávkového dokladu, který vznikne při "Platbě kartou", se nyní bude do variabilního symbolu (VS) doplňovat číslo pokladního dokladu, aby filtrování v deníku bylo přehlednější.Sestavy UC010, UC011 - do součtování byl přidán nový údaj MU (Mimořádné události). Po přidání tohoto údaje se do součtování načtou i jednotlivé obraty dle MU.Sestavy / Rozpočet - přidali jsme novou sestavu UR032 Sledování výdajů v rozpočtovém provizoriu. V údaji „Poměr rozpočtu“ lze nastavit dvanáctinu výdajů z rozpočtu předchozího roku, který lze porovnat na výdaje zadaného měsíce v rozpočtovém provizoriu.Střednědobý výhled - nyní lze vymazat všechny označené položky střednědobého výhledu. To znamená, že pokud se zaškrtne první řádek Výhled sestavený pro rok 20.., zaškrtnou se i všechny ostatní řádky a může se vymazat celý střednědobý výhled pro vybraný rok najednou.Rozpočet - přidali jsme kontrolu na nevhodné položky do tisku návrhu rozpočtu a jeho uzavření, do tisku rozpočtových změn a jejich uzavření. Vytvoří se sestava a je nutné tyto položky opravit.Pokladna / F8 Sklady - do filtru pro výběr položek na prodej jsme přidali nové zatržítko "Včetně nulové prodejní ceny". Po jejím zaškrtnutí se načtou i položky s nulovou prodejní cenou a ostatní podmínky pro načtení položek jsou zachované.Zálohové faktury a platební kalendáře - v detailu dokladu je přidaná nová Akce "Vzájemný zápočet". Tato akce slouží především k zápočtu s vyúčtováním, ve kterém jsou započtené zálohy proti přeplatku. Doklady / záložka "Vazby" - pokud bude doklad obsahovat nějakou vazbu, tak bude mít záložka "Vazby" zelený puntík. Detail dokladu / záložka Dokumenty - akce "Smazat JID", který je u "JID dokumentu ze Spisové služby" nově maže vazby na všechny dokumenty, které vznikly z daného v dokladu.
Přečíst
KEO4 Mzdy
22. 10. 2024

Mzdy - 1.13.5

Upravili jsme program v souvislosti se zákonem č. 252/2024 Sb. který přinesl některé změny do oblasti srážek ze mzdy. Umožnili jsme evidovat exekuce s novým typem priority "Záloha insolvenčních nákladů". Tyto zálohy se sráží v rozsahu srážek pro přednostní pohledávky (nejprve se tedy budou hradit ze samotné druhé třetiny, pak případné plně zabavitelné částky a nakonec z první třetiny) a mají specifické postavení vůči ostatním srážkám (vyjma běžného výživného). Program nově umí také sám vyhodnotit situaci, kdy se má na základě tzv. "pravidla čtyř exekucí" srážet ze dvou třetin zbytku čisté mzdy bez ohledu na charakter vymáhaných pohledávek. Pravidlo čtyř exekucí se tedy automaticky nepoužije u zaměstnanců, kteří sice mají 4 a více exekucí, ale současně pobírají důchod (starobní, invalidní nebo sirotčí) a výše jedné třetiny zbytku jejich čisté mzdy nepřesáhne hranici stanovenou v § 279 odst. 5 písm. b) občanského soudního řádu (pro rok 2024 částka 1089 Kč). Na osobní kartě, záložka "Kontaktní údaje" - "Kontakty" jsme kosmeticky upravili detail záznamu tak, aby bylo jasné, které údaje se vztahují k e-mailu pro odesílání elektronických výplatních lístků. Odstranili jsme tlačítko pro odeslání hesla pro otevření PDF elektronického výplatního lístku na e-mail zaměstnance. Upravili jsme kontrolu nad pracovními vztahy, která hlídá nastavení případné slevy na sociálním pojištění tak, aby hlídala souběh pouze v případě aktivních pracovních vztahů.
Přečíst
KEO4 Evidence hřbitovů
22. 10. 2024

Evidence hřbitovů - 1.13.5

Nově je možné evidovat datum zrušení hrobového místa. Datum lze zadat v kartě hrobu. Zrušené hroby je možné zpětně zobrazit odškrtnutím políčka „Aktivní“ nad seznamem hrobových míst. Přibyla také možnost přidat si sloupec „Datum zrušení“ do základního pohledu nebo filtrovat hroby dle data zrušení. Do šablony upomínky jsme přidali QR kód. Do šablony potvrzení o zaplacení jsme doplnili možnost přidat identifikační údaje hrobového místa. 
Přečíst
ALIS-ÚIS
30. 09. 2024

ALIS-ÚIS - 1.51

Česká pošta vydává dva typy tokenů. Od této verze umí program ALIS-ÚIS zpracovat oba typy.
Přečíst
ALIS-ÚIS
25. 09. 2024

ALIS-ÚIS - 1.50

Zveřejnili jsme aktualizaci ALIS-ÚIS 1.50, která umožňuje odesílat výkazy na CSÚIS novým způsobem. Po instalaci je implicitně nastaven starý způsob odesílání a nový způsob si můžete zapnout. Přechodné období Přechodné období je stanoveno od 1. 7. 2024 do 31. 12. 2024. V této době je možné odesílat výkazy ještě původním způsobem. Registrace zodpovědných osob Zodpovědná osoba (ZO) se může nově přihlašovat pomocí komerčního certifikátu, který je potřeba si zaregistrovat na CSÚIS.Registrace certifikátu v samoobsluze na Portálu CSÚIS je nutné pro automatizované zasílání výkazů provést nejpozději do 31. 12. 2024. Od 1. 1. 2025 nebude možno komunikovat s CSÚIS starým způsobem.Nastavení ALIS-ÚIS pro nový způsob odesílání výkazů na CSÚIS Pokud si již nyní chcete zapnout nový způsob odesílání, postupujte následovně. V programu ALIS-ÚIS klikněte na nabídku Nástroje / Nastavení / Zodpovědná osoba – naplňte nový údaj ID zodpovědné osoby přidělené MF ČR. V nabídce Nástroje / Nastavení / Certifikáty / Přihlášení k webovým službám – přes tlačítko „Přidat“ načťěte komerční certifikát z vybraného úložiště. Certifikát musí být označen jako aktivní. Po načtení certifikátu restartujte program ALIS-ÚIS.V nabídce Nástroje / Nastavení / CSÚIS – nesmí být zaškrtnuto Používat testovací větev.V nabídce Nástroje / Nastavení / Program / Odesílání - zaškrtnout parametr Použít certifikát k odesílání výkazů.Po každé úpravě ve formuláři musíte pro uložení nových údajů stisknout tlačítko Použít. Nastavení více zodpovědných osob (ZO) v ALIS-ÚIS Pro přihlášení do ALIS-ÚIS je možné nastavit dvě i více zodpovědné osoby (program ALIS-ÚIS, nabídka Soubor / Změna zodpovědné osoby / Přidat ZO). Jedna ZO může mít přihlášení dle uživatelského jména a hesla a druhá ZO bude mít přihlášení pomocí certifikátu. Při odesílání výkazů na CSÚIS z KEO4 Účetnictví se pak nabídne výběr zodpovědné osoby. Odesílání výkazů a) Novým způsobem Nová zodpovědná osoba nebo zodpovědná osoba, která již provedla změnu na CSÚIS a přihlašuje se pomocí certifikátu, musí pro odesílání výkazů z KEO4 Účetnictví a vyzvedávání zpráv z INBOXU zadat heslo k certifikátu, pokud je vyžadováno, nebo k tokenu, ve kterém je certifikát uložený. Odeslání výkazů proběhne tak, jako dosud. Nastavení pro odesílání je uvedeno výše. b) Starým způsobem Zodpovědná osoba, která se přihlašuje starým způsobem pomocí uživatelského jména a hesla může odesílat výkazy a vyzvedávat zprávy z INBOXU tak, jako dosud. V programu ALIS-ÚIS se nemusí nic nastavovat.
Přečíst
KEO4 Účetnictví
24. 09. 2024

Účetnictví - 1.13.4

Rozšířili jsme možnost odesílání (exportu) dokumentů do Spisové služby. Nyní můžete do Spisové služby odesílat likvidační lístky všech dokladů pohledávek i závazků, a to i v případě, že byla například vydaná faktura již do Spisové služby odeslána. Ve Spisové službě v modulu Referent vznikne po každém odeslání nový "Vlastní dokument". Dokumenty, které spolu souvisí, budou ve Spisové službě spojeny volným křížovým odkazem.Naučili jsme program odesílat do Spisové služby bankovní výpisy. Do detailu bankovního výpisu jsme doplnili záložku "Dokumenty", kam se po vytištění sestavy "UC201 Opis bankovního výpisu" uloží PDF a následně můžete odeslat do Spisové služby. Pro odeslání můžete využít i hromadnou akci nad seznamem bankovních výpisů "Export do Spisové služby". Za každý odeslaný bankovní výpis vznikne v modulu Referent jeden "Vlastní dokument". Nastavení pro ukládání sestavy "Opisu bankovního výpisu" najdete v nabídce Číselníky / Základní / Dokladové řady - záložka "Ukládání dokumentů".Pokud do Spisové služby odešlete dokument, který obsahuje chyby, můžete vazbu na Spisovou službu zrušit přes akci "Zrušit vazbu" a odeslání opakovat. V takovém případě dokument ve spisové službě zůstane beze změny a pouze se zruší vazba na dokument z účetnictví.Sestavy, které lze odeslat do Spisové služby jsou: UC022 Likvidační lístek, UC026 Vnitřní doklad, Vydaná faktura, ISDOC Vydané faktury, Vyúčtování vydané, UC200 Pokladní doklad a UC201 Opis bankovního výpisu.Hlavní menu "Objednávky" nově zobrazí všechny objednávky ze všech dokladových řad, na které máte práva.Číselníky / Ceníky - když si vyfiltrujete daný ceník, tak na záložce "Zaúčtování" uvidíte pouze zaúčtování z vyfiltrovaného ceníku.Upomínky - nově se sestava upomínky (ODT) uloží na kartu upomínky ve formátu PDF.Výkazy / Nový / Přehled vybraných konsolidačních položek - měsíční: období pro vytvoření výkazu je rozšířeno na měsíc od - do, aby se výkaz mohl vytvořit např. za období 7 - 8/2024.Sestavy - do pravého panelu sestav rozpočtu UR023, UR024, UR031 přibylo nové nastavení pro tisk s konsolidačními položkami a bez konsolidačních položek.Do číselníku "Mimořádné události" byla přidaná nová událost "02 Povodně 2024".Do číselníku "Účelové znaky" byl přidán nový UZ "98048 Povodně 2024".
Přečíst
KEO4 Evidence hřbitovů
24. 09. 2024

Evidence hřbitovů - 1.13.4

K nové upomínce se nyní automaticky dosazuje číslo bankovního účtu zadané v základních parametrech modulu. Číselník Způsoby pohřbení – vybraná barva pro daný způsob pohřbení je nově signalizována barevným čtverečkem.
Přečíst