Novinky v programech

Aktualizaci vydáváme minimálně jednou za měsíc. Přečtěte si, jaké novinky jsme připravili.

KEO4 Vidimace a legalizace
19. 12. 2024

Vidimace – 1.14.1

Do formuláře nového ověření jsme přidali tlačítko „eDoklady – vložit ze schránky“. Postupujte takto: ve Čtečce ověřovatele (eDoklady) po zobrazení údajů žadatele rozbalte dole na stránce volbu „Exportovat údaje“ a vyberte možnost „Kopírovat do schránky“. Ve formuláři KEO4 u nového ověření Legalizace nebo eLegalizace klikněte na tlačítko „eDoklady – vložit ze schránky“. Upozorňujeme, že touto cestou nebude žadatel ověřen přes ROB (Registr obyvatel).
Přečíst
KEO4 Mzdy
19. 12. 2024

Mzdy - 1.14.1

Vytvořili jsme nové systémové parametry pro rok 2025 s aktuálně známými hodnotami. Parametry obsahují novu výši minimální mzdy, nové redukční hranice pro výpočet náhrad za dočasnou pracovní neschopnost, navýšené hodnoty rozhodného příjmu pro účast na nemocenském a sociálním pojištění, limity pro uplatnění slev na sociálním pojištění a další. Některé parametrické změny budou součástí ještě následující aktualizace. Upravili jsme způsob vyhodnocení skutečnosti, jestli se u pracovního vztahu jedná o tzv. zaměstnání malého rozsahu (ZMR). Zatímco doposud se bralo v potaz nejen zatržítko "ZMR" na pracovním vztahu, ale také hodnoty zadané v rámci odměn stálých (u dohod o pracovní činnosti, popř. u členů výborů/komisí, kteří nejsou uvolněnými zastupiteli), od období zpracování měsíce 1/2025 už bude zjednodušeno a vždy se program řídí zatržítkem "ZMR". Proto apelujeme na všechny uživatele, aby u příslušných pracovních vztahů (DPČ, členů komisí/výborů, pracovních poměrů se zkrácenými úvazky) zkontrolovali toto nastavení na pracovním vztahu, aby odpovídalo skutečnosti (a tedy i tomu, co je hlášeno u pracovního vztahu na ČSSZ - tedy jestli je hlášeno jako zaměstnání malého rozsahu nebo jako zaměstnání ostatní).
Přečíst
KEO4 Příjmové agendy
17. 12. 2024

Příjmové agendy – 1.14.1

Číselníky / Automatické operace – v detailu automatické operace jsme přidali sloupec „Partner PKP“. Povinnosti / Detail – pokud u políčka Objekt kliknete na tlačítko se třemi tečkami pro výběr objektu, ke kterému se daná povinnost váže, nyní snadno rozpoznáte, zda jste daný objekt pořídili do číselníku „Objekty“ ručně, nebo zda byl načten ze souboru VFK. U objektů načtených z katastru nemovitostí vždy uvidíte číslo „GUID budovy“. Pro příjmové řady, na kterých máte zaškrtnuto "Poplatek za odkládání komunálního odpadu se základem dle hmotnosti či objemu" nebo "Evidovat sběrnou nádobu": V detailu poplatkové povinnosti je na záložce "Měsíční odpady" akce "Vytvořit předpis". Přidali jsme kontrolní sestavu, která zobrazí všechny aktivní povinnosti, u kterých na dané poplatkové období nevznikl žádný "Dílčí základ". V takovém případě se také žádný předpis nevytvoří.
Přečíst
KEO4 Spisová služba
17. 12. 2024

Spisová služba – 1.14.1

Od Nového roku již nebude možné používat čísla evidenční – tedy čísla mimo podací deník. V případě, že máte stále někde čísla evidenční nastavena v parametrech, budou s novým časovým obdobím nahrazena číslem jednacím, které je nastaveno v parametrech podatelny. Jestliže máte stále ještě zaškrtnuto ve společných parametrech SSL používat pro dokument přijatý a jeho odpověď stejné číslo jednací, tak toto již od nového časového období nebude možné. Pokud si z detailu dokumentu zobrazíte detail spisu, pak v něm nyní můžete editovat dle práv ke spisu některé údaje, jako např. název spisu, popis, poznámku či změnit věcnou skupinu. V modulu Archiv ke znepřístupněným (stornovaným) dokumentům a spisům byly přidány tři nové sloupečky s informacemi kdo a kdy dokument či spis znepřístupnil spolu s důvodem znepřístupnění. Upravili jsme v typových spisech podmínky pro uzavírání dílů. Nově přibyla možnost uzavírat díl dle počtu dní (je to zejména kvůli atestačním scénářům) a naopak jsme zrušili možnost dle počtu dokumentů. Ta již v nové legislativě nefiguruje.
Přečíst
KEO4 Účetnictví
17. 12. 2024

Účetnictví – 1.14.1

Do seznamu objednávek jsme doplnili nový volitelný sloupec "Alokace rozpočtu", který si můžete přidat do pohledu a následně si pohled uložit jako vlastní variantu. Sloupec "Alokace rozpočtu" vám bude zobrazovat kolik ještě zbývá alokovaných prostředků na dané objednávce. Číselníky / Pokladny – do účelu platby pro "Položky F7" jsme přidali novou volitelnou masku “Poznámka z hlavičky pokladního dokladu". Do kontroly na spolehlivost plátce jsme přidali novou kontrolu na "Nespolehlivý subjekt". Upravili jsme založení počátečních stavů u devizové banky/valutové pokladny v korunách. Pro načtení počátečního stavu v korunách je nyní zohledněno i zaúčtování kurzového rozdílu.
Přečíst
KEO4 Matrika
17. 12. 2024

Matrika – 1.14.1

V knihách Manželství / Partnerství v sekci Matriční zápisy a Vysvědčení o právní způsobilosti jsme umožnili tisk přísně zúčtovatelných tiskopisů (oddací list pro partnerství a Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření partnerství) a dále tisk matričního listu. V Přípravách partnerství si můžete vytisknout dokumenty: Dotazník k uzavření partnerství Protokol o uzavření partnerství Osvědčení k uzavření sňatku pro partnerství Upravili jsme Dohodu o příjmení (partnerství) dle platné legislativy. Novinkou je pořizování nových matričních zápisů, příprav či vysvědčení pomocí klávesových zkratek. Manželství = klávesová zkratka je písmeno „M“ Partnerství = klávesová zkratka je písmeno „P“ Dokumenty, které se týkají matričního zápisu partnerství můžete odesílat z modulu Matrika do Spisové služby (napojení na Spisovou službu se provádí v modulu Administrace). V šabloně Dotazníku k uzavření manželství jsme provedli změny platné od 1. 1. 2025. Přidali jsme nové sestavy: Evidence tiskopisů – Oddací listy pro partnerství Evidence tiskopisů – Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření partnerství Číselník „Osobní stav“ jsme rozšířili o tyto stavy: registrované partnerství zaniklé reg. partnerství smrtí zaniklé reg. partnerství rozhodnutím zaniklé registrované partnerství
Přečíst
KEO4 Příjmové agendy
29. 11. 2024

Příjmové agendy – 1.14.0

Povinnosti / Poplatkové, záložka „Měsíční odpady“ – do nástrojové lišty jsme přidali tlačítko „Načíst měsíční odpady“. Slouží k hromadnému načtení svozů pro případy, kdy částku předpisu u poplatku za odkládání komunálního odpadu se základem dle kapacity sběrné nádoby stanovujete až po načtení počtu uskutečněných vývozů dané sběrné nádoby. Podrobný postup viz dokumentaci. Číselníky / Typy příjmů – v detailu máte nově možnost zvolit jako masku pro vytváření VS „Číslo domu objektu“. Tato maska není vhodná ve větších obcích, kde číslo domu může být stejné u více objektů (vzniknou duplicitní VS). Jak nastavit VS do povinností: Nejprve přidejte údaje „Objekt“ v detailu povinnosti. Poté v nabídce Povinnosti / Poplatkové, Smluvní či Smluvní s vyúčtováním označte povinnosti, u kterých chcete VS nastavit. Klikněte na tlačítko „Hromadná změna“, u VS klikněte na zatržítko „Dle číselníku“ a „Dokončit“.
Přečíst
KEO4 Mzdy
29. 11. 2024

Mzdy – 1.14.0

Ošetřili jsme výpočet pravděpodobného průměru u dohod konaných mimo pracovní poměr (DPP, DPČ) i v případech, kdy není uvedena žádná odměna stálá. Program tedy nyní umí spočítat pravděpodobný průměr i z odměn měsíčních. Doposud v případě absence odměny stálé docházelo k nastavení pravděpodobného PHV na úrovni minimální hodinové mzdy. V případě, že při skončení pracovního vztahu založeného dohodou (DPP, DPČ) dochází k proplácení nevyčerpaného nároku na dovolenou a zároveň u tohoto pracovního vztahu není v aktuálním období vypočten průměrný hodinový výdělek (PHV), program na tuto skutečnost upozorní. Nemůže se už tak tedy stát, že dojde k proplacení nulovou částkou. Upravili jsme datovou větu pro Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP (VPDPP) tak, aby v případě, že se v hromadném podání (tedy hlášení za více zaměstnanců na DPP) vyskytne nějaké hlášení s chybou, došlo k převzetí ostatních formulářů Českou správou sociálního zabezpečení k dalšímu zpracování. Doposud platilo, že pokud se vyskytovala chyba v jakémkoli z hlášení, bylo zamítnuto celé hromadné podání jako celek. Ošetřili jsme načítání všech typů příspěvků zaměstnavatelů na produkty spoření na stáří do sestavy M009 Mzdový list. Provedli jsme první zásadní úpravy v hlášení "Příloha k žádosti o nemocenské dávky (NEMPRI)", které souvisí s elektronizací dalších dávek nemocenského pojištění od 1. 1. 2025.
Přečíst
KEO4 Matrika
29. 11. 2024

Matrika – 1.14.0

Upravili jsme modul Matrika v souvislosti se změnami ohledně partnerství (dne 21.11.2024 byla schválena vyhláška č. 345/2024, která upravuje matriční zákon č. 301/2000 Sb. a prováděcí vyhlášku č. 207/2001 Sb.). Knihy manželství jsme přejmenovali na knihy Manželství / Partnerství. Do těchto knih se budou zapisovat matriční zápisy manželství i partnerství a výběr zápisu provedete přes tlačítko „Nový“. Zobrazí se „dlaždice“, kde vyberete typ zápisu. Manželství / Partnerství / Přípravy – nyní se zde bude zapisovat manželství i partnerství. Po stisknutí tlačítka „Nový“ se zobrazí „dlaždice“, kde vyberete typ zápisu. Podle toho, co si vyberete, se změní i nabídka vzorů matričních tiskopisů. Manželství / Partnerství / Vysvědčení o právní způsobilosti – po stisknutí tlačítka „Nový“ se zobrazí „dlaždice“ a vyberete, jaké vysvědčení chcete zapsat. Do nabídky „Evidence tiskopisů“ jsme přidali možnost zadat si série a čísla dvou nových zúčtovatelných tiskopisů. Jedná se o: Oddací listy pro partnerství Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření partnerství Tisk tiskopisů a dokladů spojených s partnerstvím připravujeme do další aktualizace.
Přečíst
KEO4 Spisová služba
29. 11. 2024

Spisová služba – 1.14.0

Na Podatelně, v rámci evidování dokumentu u nových listinných zásilek, jsme přidali novou možnost hromadného vkládání komponent přes akci „Z importu souborů“. U nové zásilky po výběru subjektu z našeptávače je třeba před uložením potvrdit, že vybraný subjekt je ten, který byl v rámci našeptávače zvolen. Proto se po výběru subjektu z našeptávače zobrazí detail tohoto subjektu, abyste mohli s jistotou říci, že jde opravdu o daný subjekt. Do kontroly duplicit jsme opět vrátili možnost kontrolovat duplicity u fyzických osob i pouze dle jména, příjmení a trvalé adresy. Jen je třeba, aby správce jmenného rejstříku tuto možnost nastavil v parametrech „Kontrola vícečetných záznamů“. Nově je možné již dříve pořízené aktivní záznamy ve jmenném rejstříku editovat a doplňovat o nové údaje, a to i v případě, že bude díky tomu vytvořena nová duplicita. Tuto duplicitu následně může vyřešit správce jmenného rejstříku v rámci kontrol ve žlutém proužku v záhlaví programu. Upravili jsme vizuálně formuláře pro vytváření nových subjektů ve jmenném rejstříku. Dle požadavku NSESSS má spisová služba umožnit správcovské roli nastavit specifické podmínky ochrany osobních údajů v podobě určení uživatelské role oprávněné ke čtení, zápisu, úpravě a správě jmenného rejstříku. Proto byla tato práva ve jmenném rejstříku upravena. Současně nastavených práv by se to nemělo nijak dotknout. V rámci přípravy SIP balíčků ve skartačním řízení jsme přidali akci Tisk. V rámci této akce máte možnost u dokumentů, spisů a dílů vytisknout přehled (SSLSPI008, SSLSPI009 a SSLSPI010) za jednotlivé entity roztříděný dle spisového znaku a formy. V rámci přípravy Ukládacích jednotek ve skartačním řízení jsme přidali tisk s přehledem jednotlivých ukládacích jednotek s číslem ukládací jednotky, názvem ukládací jednotky, s roky vzniku, rokem skartačního řízení a formou. Pro lepší přehlednost jsme v modulu Referent pro nabídku správce SSL přidali ikonku s klíčem. Vzhledem k tomu, že s novým rokem již nebude možné používat čísla evidenční, nelze již nyní vytvářet pro tato čísla nové masky a ani není možné vybrat je v rámci napojení na další moduly. Pro lepší intuitivnost jsme upravili v záložce „Skartační řízení“ vkládání roku kontroly vzniku či roku vzniku spouštěcí události v detailu dokumentu, spisu a dílu. Týká se to pouze těch entit, které mají v rámci věcné skupiny nastavenou externí spouštěcí událost.
Přečíst
KEO4 Evidence hřbitovů
29. 11. 2024

Evidence hřbitovů – 1.14.0

Dobropisy – ošetřili jsme situaci, kdy organizace, která je aktuálně plátcem DPH, potřebuje vytvořit dobropis k předpisu, který vznikl v minulosti v režimu "neplátce DPH". Uživatel je nyní před vytvořením dobropisu vyzván k doplnění chybějícího typu daně.
Přečíst
KEO4 Účetnictví
29. 11. 2024

Účetnictví – 1.14.0

Přidali jsme údaj MU (mimořádné události) do účetních sestav UC200 Pokladní doklad, UC202 Pokladní deník, UC201 Opis bankovního výpisu a do sestav rozpočtu UR018 Plnění rozpočtu podrobného, UR901 Překročení čerpání rozpočtu. Výkazy / Seznam účetních jednotek patřících do DKCS – ve sloupci IČO/kód země jsme umožnili našeptávat z číselníku kódů země i pro ty uživatele, kteří nevedou PAP. Finanční operace – do prostředního panelu (dole) jsme pro valutové pokladny a devizové banky doplnili nový údaj Kurzový rozdíl. Jedná se hlavně o zaúčtování kurzového rozdílu k 31. 12. Pro naplnění tohoto údaje je potřeba do číselníku Banky / Pokladny zadat AU zaúčtování kurzového rozdílu. Pro každou valutovou pokladnu a devizovou banku musí být AU jiné, aby se správně načetlo zaúčtování kurzového rozdílu. Po načtení kurzového rozdílu se upraví konečný zůstatek v Kč valutové pokladny / devizové banky, který se kontroluje na interval účtu. Kurzový rozdíl se neúčtuje přímo do banky nebo pokladny, ale zaúčtuje se do vnitřního dokladu. Číselníky / Základní / Automatické operace – doplnili jsme možnost "Vytvořit kopii". Při použití této akce se vytvoří identická kopie automatické operace. Pořídit kopii můžete i při použití automatické operace v detailu dokladu. Do seznamů dokladů jsme doplnili dva nové volitelné sloupce "Typ daně" a "Odesláno do SSL", které si můžete přidat do pohledu a následně si pohled uložit jako vlastní variantu. "Typ daně" - pokud doklad nebude obsahovat v záložce DPH typ daně, bude ve sloupci křížek, pokud bude obsahovat alespoň jeden typ daně, ve sloupci bude zelené zatržítko. "Odesláno do SSL" - pokud doklad bude obsahovat "JID dokumentu ze spisové služby", bude ve sloupci zelené zatržítko, pokud JID obsahovat nebude, bude ve sloupci křížek. Při odesílání výkazů nebo DPH jsme přidali hlášku, pomocí které si sami určíte, zda bylo v pořádku odesláno. Tato hláška ovlivňuje sloupec "Odesláno" v seznamu výkazů a DPH. Při exportu dokumentů do spisové služby jsme upravili údaj "Věc" u nově vzniklého dokumentu; nyní bude obsahovat i číslo dokladu. Do závazkových dokladů jsme doplnili kontrolu při párování s objednávkami. Pokud nebude částka objednávky souhlasit s částkou dokladu nebo pokud datum vystavení či datum schválení poslední žádosti objednávky bude vyšší, než datum UUP na dokladu, upozorníme uživatele hláškou.
Přečíst