ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
31. 8. 2020

KEO4 1.8.0 – Účetnictví

  • Rozpočtové změny / Úprava závazných ukazatelů – v tomto okně kontrolujete, příp. upravujete nově vzniklé nebo upravené závazné ukazatele (seskupený rozpočet) vyplývající z rozpočtové změny.
    Nově si v dolní části okna můžete v roletové nabídce vybrat „Vše“ a můžete přidat 2. úroveň k jakémukoliv závaznému ukazateli seskupeného rozpočtu, který není obsažen v rozpočtové změně. V tisku rozpočtové změny se tato úprava zobrazí v části Změna závazných ukazatelů.
  • Sestava UC010 Přehled pohybů a stavů na účtech za období – do pravého panelu jsme přidali možnost nastavit, jaké sloupce se budou tisknout: Uhrazený doklad/JID, Poznámka/Partner, VS. Pokud nechcete tisknout VS a chcete místo něj vidět více poznámky, odškrtněte si VS a variantu sestavy si uložte pomocí tlačítka Uložit nastavení jako…
  • Výkaz zisku a ztráty – nyní si při vytváření můžete vybrat variantu výkazu v tisících Kč.
  • Z některých tisků jsme odstranili varianty sestav v ODT. O jejich odstranění jsme informovali přímo v programu od ledna 2019. V nabídkách pro tisk najdete náhradu zrušené ODT sestavy v PDF. Týká se to: Likvidační lístek ODT, Tisk nových likvidačních lístků ODT, Vnitřní doklad ODT, Pokladní deník ODT, Opis bankovního výpisu ODT (4 varianty), Opis bankovní transakce ODT.
  • Sestavy – upravili jsme pořadí sestav. Dříve byly sestavy setříděné podle kódu sestavy. Nyní jsou setříděné podle logiky důležitosti – často používané sestavy jsme dali více nahoru. Třídění si můžete sami změnit a kliknutím na sloupec Kód sestavy si je můžete setřídit podle kódu, jako to bylo prve. Upravené pohledy si můžete uložit: pravým tlačítkem myši klikněte na záhlaví sloupce a vyberte Uložit pohled jako…
  • Přidali jsme novou sestavu pro plán – UP006 Upravený rozpočet (plán výnosů a nákladů).
  • Objednávky – do číselníku Ceník pro objednávky a také na samotné objednávky jsme přidali záložku „Texty“, kam si můžete předdefinovat texty, které se pak tisknou na objednávce (horní text, prostřední text, dolní text).
  • Objednávky – při vytváření žádostí o schválení lze nyní vytvořit vzor. Tato možnost slouží těm, kdo nechtějí pokaždé znovu vybírat pracovní místo, které budete žádat o schválení. Můžete si připravit více vzorů pro schvalovací proces dle nastavení procesů ve vaší organizaci.
  • Objednávky – zamítnutou žádost o schválení lze nyní akceptovat (detail objednávky, záložka Žádosti, tlačítko „Akceptovat zamítnutí“). Po akceptování zamítnutí proveďte v objednávce změny a vytvořte nové žádosti o schválení.
  • Objednávky – z neschválené objednávky nyní nelze vytvářet doklady.
  • Pokladna – nyní může vyvolat položky (F7) i pracovní místo, které nemá práva na zaúčtování. V tomto případě se zaúčtování z položky přesune v pokladně na záložku „Příprava platby“ a bude tam čekat na uživatele s právy na zaúčtování, aby je převzal.
  • Šablony dokladů – přidali jsme možnost nastavit si „Forma úhrady“.
  • Když při editaci částky MD/Dal stisknete lomítko, přenese se sem částka dokladu. A nyní se přenáší i při použití automatické operace typu F.
  • Likvidační lístek UC022 pod tlačítkem Volitelné texty najdete dole novou sekci „Patička“. Když si vyplníte, bude se na každém likvidačním lístku dole zobrazovat váš text. Uživatelskou úpravu sestavy si uložte pomocí tlačítka Uložit nastavení jako…
  • Sestava UC003 Opis deníku – v pravém panelu si můžete zaškrtnout, pokud chcete tisknout číslo výpisu / číslo transakce u zaúčtování, které pochází z banky.
  • Upravili jsme sestavy UC010, UC011 – názvy sloupců se nyní tisknou jednou nad všemi obraty a obdobími, SU, AU N+Z+UZ a součty se tisknou tučně.
  • Upravili jsme sestavy UC020, UC021 Kniha došlých / vydaných faktur – u dokladů o přijaté platbě je ve sloupečcích uhrazeno/zlikvidováno a zbývá uhradit = 0.
  • Nový opravný doklad – do vnitřního dokladu nyní přebíráme partnera z původního dokladu.
  • Došlý / vydaný doklad k přijaté platbě - Vytvořit kopii: doplnili jsme Datum došlo/vystaveno a Datum přijaté úplaty.
  • Při pořízení dokladů jsme přidali při vyplňování konstantního symbolu KS kontrolu, aby nešlo pořídit více, než čtyřmístné kódy.
  • Typ dokladu Záloha došlá/vydaná – odstranili jsme z nabídky akce Vyřazení a Vzájemný zápočet.
  • Číselníky / Ceníky… - v řádkovém seznamu ceníkových položek je nová záložka „Zaúčtování“, kde si můžete prohlížet zaúčtování napříč všemi ceníkovými položkami a využít bohatý komfort filtrování a třídění. Pomocí tlačítka „Hromadná změna“ je možné označené záznamy hromadně upravit.
  • Do směrné účtové osnovy jsme přidali účtovou třídu (1 znak) a účtovou skupinu (2 znaky). Díky tomu je možné v sestavách plánu součtovat dle účtové skupiny, třídy a zobrazovat jejich název. Při našeptávání a otevření číselníku přes tři tečky zůstává nabídka pouze 3místného SU.
  • Neplátci DPH – z detailu dokladu jsme odstranili sekci Rekapitulace DPH.