ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
26. 2. 2020

KEO4 1.6.12 – Příjmové agendy

  • U smluvních povinností s vyúčtováním jsme přidali novou záložku „Měřidla s vazbou na vyúčtování“. V této záložce se zobrazí pouze ta měřidla, která mají vazbu na nějaké nezaúčtované vyúčtování. Nově nejprve vytvoříte vyúčtování, zkontrolujete, zda jeho položky jsou navázány na měřidlo, a teprve poté zadáte stavy. Ty se automaticky do vyúčtování promítnou. Nově i akci „Přesunout konečné stavy do počátečních“ provedete v této nové záložce.
  • Přidali jsme novou sestavu PA011 – Podklad k inventuře pohledávkového účtu – po měsících, kterou využijete při kontrole a porovnávání měsíčních stavů v příjmových agendách se stavy na pohledávkových účtech v Účetnictví.
  • U předpisů jsme přidali do „hromadné změny“ i možnost hromadně upravit VS, či SS dle aktuálního stavu číselníků. Jak postupovat? V nabídce Předpisy vyfiltrujte a označte zatržítkem předpisy. Klikněte na tlačítko „Hromadná změna“ a zatržítkem označte „Dle číselníku“ u VS, či SS. U vybraných předpisů dojde ke změně dle nastavené masky na číselníku Typy příjmů. VS i SS lze změnit jak u nezaúčtovaných, tak i u již zaúčtovaných přepisů.
  • Údaje VS a SS jsou nyní v detailu předpisu editovatelné.
  • Při výpočtu poměrné části u poplatků ze psů trvajících po dobu kratší než jeden rok, budou do výpočtu částky automaticky zahrnuty všechny započaté měsíce, a to jak na počátku, tak i na konci povinnosti.
    Pouze v případě, kdy se u poplatníka jedná o změnu místa přihlášení nebo sídla a do výpočtu částky vstupují pouze započaté měsíce následující po měsíci, ve kterém tato změna nastala, zadáte pro správný výpočet 1. den tohoto následujícího měsíce.
  • Do sestavy PA002 jsme přidali údaj „Adresa“.
  • Složenky – přidali jsme nový parametr, který nastaví, zda na složenkách tisknout údaj „Datum splatnosti“ předpisu. Nabídka Parametry / Základní – dole sekce Složenky – Tisknout datum splatnosti.
  • Při změně z „Neplátce DPH“ na „Plátce DPH“ nyní proběhne kontrola na vyplněný „Typu daně“ u položek ceníku, položek povinností a u položek předpisů. Jak postupovat? Na položkách ceníku založte novou položku s odpovídající daní DPH, u položek povinností nastavte typ daně s nulovou sazbou, aby bylo možné tyto položky ukončit a pořídit nové s odpovídající sazbou DPH. U nezaúčtovaných předpisů zadejte potřebný „Typ daně“. Zaúčtované předpisy zůstanou beze změny.
    Podrobný postup najdete v dokumentaci.