ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
20. 10. 2014

KEO-W 1.9.10 – Účetnictví

  • Úpravy v agendě Rozpočet.
  • Insolvenční řízení.
  • Verze obsahuje spoustu dalších novinek, čtěte dále.

Úpravy v agendě Rozpočet

A agendě rozpočet proběhlo velké množství úprav, uvádíme jen ty nejvýznamnější.

Nová nabídka „Úprava nových závazných ukazatelů“

Když připravujete nové rozpočtové opatření, které ovlivňuje závazné ukazatele schválené na začátku roku, můžete sami ovlivnit podobu, v jaké dojde k přidání nových závazných ukazatelů. Zda v plném rozpisu nebo kumulovaně.

Například připravujete rozpočtové opatření, ve kterém rozpočtujete na PAR 6320, POL 5021, ale ve schváleném rozpočtu se na PAR 6320 nepamatovalo. Toto rozpočtové opatření tedy bude přidávat závazný ukazatel a vy můžete určit, zda do závazných ukazatelů přibude řádek v plném rozpisu (PAR 6320 a POL 5021), či zda zvolíte výhodnější zápis PAR 63XX POL XXXX.

  • Když ve formuláři rozpočtu stojíte na rozpočtovém opatření, stiskněte tlačítko „Úprava nových závazných ukazatelů“.
  • V horní tabulce vidíte ty řádky z rozpočtového opatření, které ovlivňují závazné ukazatele.
  • V dolní tabulce vidíte připravené nové řádky závazných ukazatelů, které můžete upravit, následně vytisknout sestavu 06x Rozpočtové změny s důvodovou zprávou a nechat schválit

Úprava sestavy 06x – Rozpočtové změny s důvodovou zprávou

Vytiskněte si návrh rozpočtového opatření včetně návrhu změn závazných ukazatelů. První část sestavy obsahuje detailní rozpis rozpočtového opatření a pod ním se nově tiskne úprava závazných ukazatelů.

Pořízení rozpočtu závazných ukazatelů pro následující rok s novými možnostmi pořízení

V rozpočtu závazných ukazatelů na nový rok je nyní možné pořizovat položky bez omezení pořízení „X“ jen zprava.

Nyní je možné pořídit např. položku ve struktuře PAR 6XXX, POL 5XXX, ORG 1XXX.

Omezení jsou: paragraf vždy musí začínat číslicí a je povolena pouze jedna úroveň vnoření „z toho“.

Insolvenční řízení

  • Připravili jsme nový modul, který vám umožní pohodlně sledovat, zda s některým z vašich partnerů, či poplatníků, za kterými evidujete pohledávky, není vedeno insolvenční řízení.
  • Pro aktivaci modulu požádejte našeho obchodního zástupce o nabídku a uzavřete smlouvu. Následně bude modul aktivován v administraci.
  • Jak program pracuje:
    • Agendu spustíte z hlavní obrazovky tlačítkem „Insolvenční řízení“.
    • Zobrazí se všichni partneři/poplatníci, u kterých je evidovaná nějaká neuhrazená pohledávku.
    • Stiskněte „Synchronizovat s rejstříkem insolvenčního řízení“ – provede se kontrola a natažení informací z rejstříku. Označí se všichni, kteří mají v rejstříku nějaké řízení.
    • Detail – zobrazí se detail partnera a k němu pohledávky. Na záložce řízení si zobrazíte detail řízení, kde již jsou odkazy na konkrétní dokumenty.
    • Filtr – vyfiltrujte si dle vlastních požadavků, např. jen partnery, kteří mají nějaké řízení.

Ostatní novinky

  • ARES – při přebírání údajů z tohoto zdroje se nyní přebírá i DIČ.
  • Příkazy k úhradě – když vybíráte faktury k úhradě, ve formuláři vpravo dole si zvolte třídění dle čísla dokladu nebo data splatnosti.
  • Vyzkoušejte ještě pohodlnější pořízení prvotních dokladů! Při výběru knihy naťukejte na klávesnici číslo knihy a kurzor se vám nastaví přímo na danou knihu. Pak už stačí dát jen ENTER a pořizujete nový doklad (také celý pomocí klávesnice).
  • Vyzkoušejte novou kontrolu ve formuláři Kontroly a servis: tlačítko „Kontrola dat.úč.příp./období“. Ve vámi zvoleném období se vytisknout obraty, které mají jiné datum účetního případu.
  • Rozpočet na web – nyní si můžete určit, za jaké období chcete rozpočet publikovat (má smysl publikovat uzavřené období).
  • Rozpočet na web – nyní se neexportují konsolidační položky.
  • PAP – Počáteční stavy – všechny kontroly nyní najdete pod jedním tlačítkem „Tisk chyb PAP“.
  • PAP - Výkazy – upravili jsme kontroly:
    • nové vnitrovýkazové kontroly včetně nového protokolu o chybách,
    • sloučení tisku protokolů o chybách pod jedno tlačítko „Vytisknout chyby“.
  • PAP – v přehledu vyvolaném ze zaúčtování (z prvotního doklad/pokladny/banky) nyní máte opět možnost tisknout sestavu.
  • PAP – tlačítko "Dosadit PAP do obratů" nyní najdete ve formuláři Kontroly a servis.
  • Nové UZ v číselníku:
    • 33051 - Rozvojový program Zvýšení platů pedagogických pracovníků RgŠ
    • 83003 - RS Jihozápad - NIV – RR
    • 13012 - Kompenzace škod způsobených na rybách povodněmi v roce 2013
    • 29022 - Kompenzace škod způsobených na rybách povodněmi v roce 2013
    • 14023 - Asistent prevence kriminality II
  • Intervaly účtů – opravili jsme chybu, kdy se netiskly obraty stornovaných dokladů.
  • Závěrečný účet – upravili jsme některé sestavy.
  • Bezhotovostní pokladna – na dokladu se nyní tiskne rekapitulace DPH.
  • Účetní deník – export do Excelu – významně jsme zrychlili export.
  • Barevné schéma hlavní obrazovky – najdete ve formuláři Kontroly a servis – pokud máte v KEO-W více organizací, jistě oceníte možnost barevně si odlišit prostředí pro každou organizaci.
  • Zaúčtování – nyní se při výběru z AU zobrazuje text (nezobrazuje se však k rozpočtovým účtům, aby se nezobrazovaly duplicity).
  • Zaúčtování – stisknutí hvězdičky * slouží pro vyrovnání dokladu. Nyní můžete hvězdičku * stisknout již na údaji Nst a doklad se také vyrovná. Vyzkoušejte.
  • Zaúčtování – v údaji Nástroj se nyní zepředu doplňují nuly, aby bylo pořízení pohodlnější.
  • Zaúčtování – kontrola, že v AU musí být na prvním místě nula, je nyní již při pořízení.
  • Zaúčtování – v rozpořízeném řádku nefungoval odskok do číselníků (F7) a do karty účtů. Opraveno.
  • Zaúčtování – v dotazu, zda pořídit nový účet do účtového rozvrhu je kurzor nastaven na NE.
  • Funkce Kopírovat doklad – nyní včetně evidence DPH dle §92a.
  • Upravili jsme výkaz Poměrové ukazatele.
  • Schvalování účetní závěrky – nyní se společně s výkazem vytvoří PDF „Protokol o schválení/neschválení účetní závěrky“.
  • Vydaná faktura – nyní lze vždy editovat variabilní symbol.
  • Vydané faktury – zálohové – nyní se v tisku faktury tiskne „Zálohová faktura“.
  • Vydané faktury – v detailu formuláře se zobrazují dvě adresy. Obsah se zobrazuje podle toho, zda subjekt v adresáři má/nemá nastavenou fakturační adresu. Nyní je popis okének s adresou přesně podle toho, co se zobrazuje v tisku vydané faktury (Odběratel/Příjemce).
  • Parametry – údaje o organizaci – nyní může měnit pouze správce.
  • V detailu prvotního dokladu jsme zrušili kontrolu na nulovou částku – nyní se kontroluje jen u nových dokladů.
  • Knihy – Tisk – Přehled prvotních dokladů – nově si můžete vybrat třídění.
  • Sestavy – ve filtru vlevo se při pořízení na klávesnici pořizují k jednotlivým údajům zepředu nuly.
  • Sestavy – Rozpočet - Plnění rozpočtu Organizační: vytvořili jsme novou sestavu 13e za KAP, ORG, PAR, POL, UZN.
  • Sestavy – nyní lze sestavy u01, u02 a u10v Hlavní knihu tisknout i podle údaje KAP.
  • Sestavy – vytvořili jsme novou sestavu u05 Hlavní kniha analytická (podrobnější členění s popisy, na šířku).
  • Export - Excel-obraty (CSV, XLS) – opravili jsme špatnou češtinu v poznámce.
  • Banka - import výpisu z HB - pokud byl prvotní doklad již částečně uhrazen, zaúčtovala se někdy chybná částka MD/Dal. Opraveno.
  • Knihy - Tisk - Přehled prvotních dokladů - 83 Doklady a seskupené zaúčtování – opravili jsme součty.
  • Sklady – upraveny sestavy, zlepšili jsme pořízení pomocí klávesnice.
  • Složenky – zrychlili jsme zpracování složenek před tiskem.