ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
26. 1. 2017

Roční výkaz PKP k 31. 12. 2016 u DSO

Roční výkaz Pomocný konsolidační přehled (PKP) zpracovávají dobrovolné svazky obcí splňující kritéria daná vyhláškou č. 312/2014 Sb.

Pro zpracování výkazu PKP musí být v parametrech účetnictví zadán parametr „Zpracovávat výkaz PKP (DSO)“ a zároveň v údajích o organizaci musí být vyplněna právní forma „Svazek obcí“. Pro pořízení údajů PKP (IČO partnera) v prvotních dokladech je potřeba nastavit i parametr „Pořizovat informace pro PKP interaktivně“, tzn., že se formulář pro naplnění PKP informací otevře automaticky na konci editační řádku účetního předpisu.

V nové verzi KEO-W Účetnictví je výkaz PKP k dispozici v nabídce Výkazy - Roční výkazy – PKP - Pomocný konsolidační přehled. V hlavním formuláři zpracování výkazu PKP je nutné vyplnit roční průměrný přepočtený stav zaměstnanců.

Pomocný konsolidační přehled obsahuje tyto části:

  • Část I Přehled stavu položek - automaticky se naplní z výkazů rozvaha a výkaz zisku a ztráty.
  • Část II Přehled majetkových účastí a jejich změn – tato část se plně edituje. První rok se vyplňují všechny majetkové účasti, další roky se již pořizují pouze jejich změny.
  • Část III Identifikace vzájemných vztahů - automaticky se naplní z pořízených dat.
  • Část IV Podrozvahové účty - automaticky se naplní z výkazu příloha.
  • Část V Vysvětlení významných částek – po zvolení nabídky se provede u účtů, u kterých je vyžadováno vysvětlení významných částek, vyhodnocení překročení 10% hodnoty aktiv netto. Položky, jejichž hodnota je vyšší než 10% aktiv netto, se naplní automaticky do editačního formuláře. Zároveň se vytvoří sestava. K položkám ve formuláři je nutné doplnit maximálně pět nejvýznamnějších skutečností. K jednotlivým IČ se musí uvést vysvětlení. Netýká se identifikátoru „555 utajované informace“.

Naplnění výkazu najdete v „Konsolidačním manuálu“, který naleznete na stránkách MF ČR.