ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
31. 10. 2013

Povinnost zasílat formuláře pro ČSSZ pouze elektronicky

Od ledna příštího roku platí pro všechny zaměstnavatele povinnost elektronické komunikace se správou sociálního zabezpečení. Zaměstnavatelé budou předepsané tiskopisy podávat pouze elektronicky. Povinnost stanovil zákon č. 470/2011 Sb.

Jedná se o tiskopisy (zasílání ve formátu XML):

  • Evidenční list důchodového pojištění (ELDP),
  • Oznámení o nástupu do zaměstnání (ONZ),
  • Přehled o výši pojistného (PVPOJ),
  • Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění (NEMPRI),
  • Potvrzení o studiu/o teoretické a praktické přípravě (POS).

Povinnost dopadá rovněž na tiskopisy (zasílání ve formátu PDF):

  • Přihláška do registru zaměstnavatelů,
  • Odhláška z registru zaměstnavatelů,
  • Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství.

Lhůta pro podání započne 31. 12. 2013.

Prakticky to znamená, že například u tiskopisu Přehled o výši pojistného (PVPoj) vznikne povinnost podat tento tiskopis elektronicky poprvé v případě jeho podání v lednu 2014 za období prosinec 2013 (termín pro podání je od 1. 1. 2014 do 20. 1. 2014). Obdobně vznikne povinnost podat poprvé v roce 2014 výhradně elektronický tiskopis ELDP s údaji za rok 2013.

Máme pro vás řešení!

Pomocí programu ALIS-PVS budete odesílat všechny tiskopisy pohodlně přímo ze mzdového programu.

Požádejte našeho obchodního zástupce o nabídku a předvedení tohoto užitečného pomocníka. Můžete s ním odesílat nejen hlášení na ČSSZ, ale i daňová přiznání na daňovou zprávu.

Více o programu se dozvíte tady: http://www.alis.cz/cs/doplnky/alis-pvs