ALIS

Software pro veřejnou správu

Vzdálená pomoc
13. 6. 2017

Pomocný konsolidační přehled (PKP)

Výkaz sestavují pouze dobrovolné svazky obcí a to, pokud splní kritéria daná konsolidační vyhláškou státu. Poprvé je výkaz tvořen k 31. 12. 2016 a předává se do 31. 7. 2017.

V KEO-W Účetnictví je připravena tvorba výkazu PKP. Volba je v nabídce Výkazy – Roční výkazy – PKP-Pomocný konsolidační přehled.

Pokud účetní jednotka zjistila až nyní, že musí odevzdat výkaz PKP, je nutné, aby provedla následující kroky.

1) Upravit parametry:

  • v parametrech o organizaci v údaji Právní forma musí být vyplněno „Svazek obcí“,
  • v parametrech účetnictví nastavit parametr „Zpracovávat výkaz PAP (ÚSC,PO) / PKP (DSO)“ a
  • dále je možnost označit, že informace pro PKP se budou pořizovat interaktivně, to znamená přímo při zaúčtování prvotních dokladů.

2) Naplnit PS roku 2016

V nabídce PKP se přes filtr vyberou obraty roku 2016. Pak se zvolí tlačítko počáteční stavy a u vět označených červeně se doplní IČO a případně částky.

3) Upravit obraty roku 2016

Pod nabídkou PKP si vyfiltrovat jednotlivá účetní období a doplnit položek, kde je údaj IČO podbarveno žlutě IČO partnera v detailu evidence PKP a provést kontrolu přes tlačítko Tisk chyb PKP.

Pokud u některého z účtů, např. 315 0100, se použije pouze jedno IČO (např. 111 nebo 444), tak je možné hromadně doplnit k zadanému účtu IČO. Tuto akci může spustit pouze správce nebo je možné se obrátit na obchodního zástupce, případně na podporu ke KEO-W Účetnictví.

Tvorba výkazu je popsána v této metodice.