Zaúčtování mimořádného příspěvku při karanténě v KEO4 Mzdy má již třetí podobu a doufáme, že poslední. U této třetí varianty jsme vycházeli z odpovědi, která byla zveřejněna dne 19. 4. 2021 na stránkách MF ČR.
I. varianta (verze programu 1.8.10 vydaná 31. 3. 2021) byla v podstatě shodná s aktuální III. variantou (verze 1.8.11 vydaná 22. 4. 2021 večer), lišil se pouze předpis snížení odvodu sociálního pojištění, kdy I. varianta účtovala mínusem MD 524/ Dal 336 a aktuální varianta účtuje MD 336/ Dal 524.
II. varianta (verze programu 1.8.10 vydaná 9. 4. 2021) se účtovala pouze rozvahově, a to tak, že to neovlivňovalo ani nákladové účty, ani rozpočtové položky. Toto průběžné účtování probíhalo přes účet 336 0299.
Podrobnosti jsou uvedeny v metodice zveřejněné na našich stránkách.
Ivana Mrtková
.. nahoru.
V období ode dne 4. 4. 2021 do dne 3. 6. 2021 promíjí ministryně financí daň z přidané hodnoty za dodání vyjmenovaného zboží vymezeného v Rozhodnutí o prominutí daně z přidané hodnoty z důvodu mimořádné události zveřejněném ve Finančním zpravodaji 16/2021 dne 9. března 2021. Původně prominutí platilo pro období od 3. 2. 2021 do 3. 4. 2021 a jen pro tuzemské dodávky. Nyní se prominutí vztahuje i na zboží z EU a z dovozu.
Pro zaevidování prodeje respirátorů do systémů KEO – Účetnictví lze využít typ daně 800, který bude vykázán na řádku 26.
Odkaz na informaci GFŘ (pořízení zboží z tuzemska) - FZ 16/2021.
Odkaz na informaci GFŘ (pořízení zboží z EU a dovoz) - FZ 18/2021.
Ivana Mrtková
.. nahoru.
Viktor Samek
.. nahoru.
- Parametry pro „Zasílání e-mailů“ jsme pro větší přehlednost rozdělili do jednotlivých záložek dle typu dokumentu. Pro každý typ dokumentu zde nastavíte vaši e-mailovou adresu, „Předmět“ a „Tělo emailu“.
- V nabídce Upomínky lze kliknutím na tlačítko „Nový e-mail“ posílat e-mailem i vytvořené upomínky s uloženým dokumentem.
- Upomínky / Nový – do nástrojové lišty jsme přidali zatržítko „Skupina“, kterým si vyfiltrujete všechny předpisy, které mají stejného plátce jako vámi vybraný předpis, a zároveň i všechny předpisy, kde daný plátce je jako poplatník.
...celý článek.
- Nově je možné v Příjmových agendách připravit příkaz k úhradě a pomocí homebankingu ho odeslat do banky.
Příkazy k úhradě můžete vytvářet v nabídce Příkazy k úhradě / Nový. Vyberete období splatnosti a typ příjmů a nabídnou se zaúčtované neuhrazené přeplatky. Pokud není u poplatníka / plátce předpisu vyplněno číslo účtu, vyplňte ho v detailu poplatníka / plátce na záložce ostatní (lze i proklikem přímo při vytváření příkazu k úhradě: tlačítko Detail, tlačítko s lupičkou vedle poplatníka / plátce, rozkliknout část „Adresy, kontakty a ostatní“ a záložka Ostatní). Po vytvoření příkazu k úhradě stiskněte tlačítko Homebanking. Podrobný návod najdete v dokumentaci.
- Při vytváření nového vyúčtování jsme na formulář, kde se vyplňuje období vyúčtování od – do, přidali (ve formuláři dole) možnost vybrat, jak budou do vyúčtování zahrnuty zálohy: buď jako dosud „dle data splatnosti zálohy od - do“ nebo nově dle „data úhrady zálohy od - do“.
- Upravili jsme formulář Parametry / Základní - pro větší přehlednost jsme parametry uspořádali do samostatných záložek.
...celý článek.
Ing. Kamila Grosmut
.. nahoru.
- Přidali jsme možnost vytvořit hlášení "Vyúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti" pro zálohovou daň (nabídka Hlášení - Ostatní). Hlášení je možno vytisknout i elektronicky odeslat. Součástí hlášení je i povinná "Příloha 1". Pro tuto přílohu je nezbytné evidovat na kartách pracovních vztahů obec výkonu práce. Z tohoto důvodu je třeba zpracovat poaktualizační servis, který vybranou obec vyplní ke všem pracovním vztahům. V případě, že někteří zaměstnanci mají jinou obec výkonu než je tato implicitní, je třeba následně na kartách pracovních vtahů obec upravit. Pokud si v rámci poaktualizačního servisu zaškrtnete, že má být údaj uložen i do základních parametrů, automaticky se vybraná obec výkonu bude nastavovat ke všem nově vznikajícím pracovním vztahům (pokud v parametrech nebude, bude třeba při pořízení každého nového pracovního vztahu obec vyplnit ručně).
- Opět jsme upravili zaúčtování mimořádného příspěvku při karanténě. U této třetí (a snad již definitivní) varianty jsme vycházeli z odpovědi, která byla zveřejněna na stránkách Ministerstva financí ČR. Podrobnosti k zaúčtování mimořádného příspěvku a odvodů sociálního pojištění jsou uvedeny v metodice zde.
- Upravili jsme zaúčtování příspěvku na stravování (tzv. stravenkového paušálu) u příspěvkových organizacích v případě, že je přispíváno z fondu. Nově se v těchto případech účtuje předpis na MD 412 AU 0220/331.
...celý článek.
- Ošetřili jsme výpočet mimořádného příspěvku při karanténě (izolaci). V měsících březnu a dubnu 2021 nově můžete u překážek v práci typu "Karanténa" a "DPN- Dočasná pracovní neschopnost" zaškrtnout "Mimořádný příspěvek". Následně program sám vypočítá výši příspěvku v souladu s příslušnou legislativou. Přesné postupy v jednotlivých situacích najdete v tomto článku. V měsíci, kde dojde k vyplacení mimořádného příspěvku někomu ze zaměstnanců, vás program zároveň upozorní při generování příkazu k úhradě na možnost ruční úpravy částky odvodu na sociální pojištění (upravte, pokud budete v daném měsíci uplatňovat odečet). Při vytváření hlášení "Přehled o výši pojistného pro OSSZ" se program zeptá, jestli chcete předvyplnit údaje "Počet zaměstnanců s karanténním příspěvkem" a "Úhrn odečítaných karanténních příspěvků". Pokud v daném měsíci odečet uplatníte, potvrďte. Program dané údaje sám vyplní dle mimořádných příspěvků vyplacených v aktuálním období. Počínaje hlášením za březnové mzdy bude elektronické odesílání probíhat prostřednictvím služby PVPOJ21 implementované na základě podkladů z ČSSZ.
- V souvislosti s mimořádným příspěvkem jsme umožnili navázat na sebe překážky v práci typu "Karanténa" a "DPN - Dočasná pracovní neschopnost" (ve formuláři neodpracované doby údaj "Přecházející překážka ke spojení").
- Ošetřili jsme situace, kdy u některého z pracovních vztahů dojde k přečerpání dovolené. Program nově na situaci nejen upozorní, ale zároveň nabídne možnost jejího vypořádání. Pokud možnost využijete, automaticky se vytvoří MS 5240 Přečerpaná dovolená. Nasazení průměru pro přečerpanou dovolenou vychází z toho, v jakém měsíci (a tedy jakým průměrem) byla přečerpaná dovolená proplacena (tj. pokud bude "přečerpání" zasahovat zpětně do více čtvrtletí, vznikne více mzdových složek přečerpané dovolené s různými průměry). Program také upozorní na situace, kdy částka přečerpané dovolené přesáhne hrubou mzdu zaměstnance v daném obdoobí. Tyto případy je následně třeba ošetřit ručně (přečerpanou dovolenou lze srazit pouze do výše hrubé mzdy).
...celý článek.
Ing. Martina Gembecová
.. nahoru.
Lenka Knápková
.. nahoru.
- U dokumentu přijatého v modulu Referent přibyla nová akce „Vytvořit kopii“. Můžete tak vytvořit kopii přijatého dokumentu s novým číslem jednacím.
- V adresáři se při ověření fyzické osoby z Základních registrech ROB nyní přebírá i datum úmrtí a datová schránka subjektu.
- Uživatel s právem vedoucího může předat dokument či spis, i když není vlastníkem dokumentu nebo spisu. Stačí když má na dokument či spis právo nahlížení.
...celý článek.
- U analogových (listinných) dokumentů lze nově provádět konverzi do digitální podoby dle §69a. Je třeba vložit PDF soubor ze skeneru nebo z disku, doplnit označení vstupu a datum sepsání a poté podepsat s časovým razítkem. Po konverzi vznikne ověřená digitální kopie z listinného originálu.
- Pokud máte KEO4 napojené na základní registry, máte nyní možnost ověřit fyzickou osobu v adresáři. V detailu subjektu kliknete na tl. Ověřit, dále vyberete agendu, roli a doplníte důvod ověření. Následně dojde k porovnání údajů z KEO4 a ROB a údaje ze základních registrů je možné převzít.
- Vylepšili jsme filtr pro tisk předávacího protokolu. Nyní je přednastaveno datum „předáno“ na interval. Je možné filtrovat i digitální dokumenty. Pokud nechcete před tiskem zobrazovat výběr organizačních jednotek a pracovních míst, pak stačí v parametrech Podatelny odškrtnout „V předávacím protokolu zobrazovat výběr org. jednotek a pracovních míst.“
...celý článek.
Ing. Lucie Hlaváčková
.. nahoru.
- Upravili jsme právo EVIVID002 – správce: nyní správce vidí všechny ověřovací knihy a také si nyní konkrétním právem, na konkrétní knize, může určit, zda do ní bude moci zapisovat.
- Přidána možnost upravovat pohledy (sloupečky) v menu Ověření - prostřední panel Knihy.
- Změnili jsme ikonu modulu Vidimace.
Kamila Prázová
.. nahoru.
Nápověda (dokumentace či příručka) k programu je přístupná přes klávesu F1 nebo pomocí ikony KEO4 a nabídky nápověda. Když stisknete F1 z rozcestníku KEO4, otevře se obecná nápověda, když stisknete F1 ze spuštěného modulu Účetnictví, otevře se nápověda k účetnictví, a tak podobně. Prostě z každého modulu se na klávesu F1 otevírá nápověda toho modulu, který máte otevřený.
...celý článek.
Viktor Samek
.. nahoru.
Po přihlášení do programu KEO4 se v levém panelu zobrazují novinky a aktualizace z našeho webu. Věděli jste, že na tuto novinku lze kliknout, aby se zobrazilo její plné znění?
...celý článek.
Viktor Samek
.. nahoru.
Pokud na našem webu www.alis.cz hledáte nějaké starší články či novinky, hledejte v jednotlivých sekcích, jak je znázorněno na obrázku:
Pokud hledáte aktualitu, klikněte na Podpora / Aktuality. Když hledáte starší novinku, klikněte na Podpora / Novinky ve verzích.
...celý článek.
Viktor Samek
.. nahoru.
Manželka přiběhne celá ulítaná domů a křičí na manžela:
„Tak teď jsi mě teda pěkně vytočil. Já tě hledám po všech hospodách a ty si tu doma v klidu myješ nádobí.“
Pár minut po startu letadla kapitán hlásí:
„Dámy a pánové, vítám vás na palubě. Letíme nad Tichým oceánem ve výšce 10 tisíc metrů, aktuální rychlost je 900 km/h, teplota vzduchu a .... sakra! Mě šlehne! Ježišmarjá! Bože!!"
Odmlčí se, pasažéři blednou, panika, křik... Po chvíli se kapitán opět ohlásí:
„Dámy a pánové, omluvte mě! Letuška mě polila horkým kafem. Kdybyste viděli moje kalhoty zepředu..."
V tom jeden cestující zařve:
„Ty hovado! Kdybys viděl moje kalhoty zezadu!"
|